Czy joga może poprawić twoje życie seksualne?

Współczesne badania dopiero zaczynają rozpakowywać liczne korzyści zdrowotne starożytnej praktyki jogi .

Niektóre stany, które według jogi pomagają, obejmują depresję , stres i niepokój , a także zespół metaboliczny , cukrzycę i problemy z tarczycą .

Ostatnie badania zgłębiły również bardziej złożone mechanizmy takich korzyści.

Okazuje się, że joga obniża reakcję zapalną organizmu , przeciwdziała ekspresji genetycznej predysponującej ludzi do stresu, obniża poziom kortyzolu i wzmacnia białko, które pomaga mózgowi rosnąć, pozostać młodym i zdrowym.

Oprócz wszystkich jego zalet, musimy dodać, że po prostu czuje się dobrze https://kamagranajtaniej.pl/cialis.htm . Czasami – jeśli mamy wierzyć w szum wokół mitycznego korgazmu podczas jogi – wydaje się to naprawdę bardzo dobre.

Kontakt z naszymi ciałami może sprawiać wrażenie uzupełniania, regeneracji i przyjemności fizycznej. Czy jednak pyszne pozycje jogi mogą poprawić nasze życie seksualne? Spoglądamy na badania.

Joga poprawia funkcje seksualne u kobiet

W jednym z często cytowanych badań opublikowanym w czasopiśmie Journal of Sexual Medicine stwierdzono, że joga rzeczywiście może poprawić funkcje seksualne – szczególnie u kobiet w wieku powyżej 45 lat.Udostępnij na PinterestTrójkątna pozycja była jedną z tych, które poprawiły funkcje seksualne – szczególnie u starszych kobiet.

W badaniu zbadano wpływ 12 tygodni jogi na 40 kobiet, które same zgłosiły swoje funkcje seksualne przed i po sesjach jogi.

Po 12 tygodniach funkcje seksualne kobiet uległy znacznej poprawie we wszystkich sekcjach wskaźnika funkcji seksualnych kobiet: „pożądanie, pobudzenie, nawilżenie, orgazm, satysfakcja i ból”.

Aż 75 procent kobiet zgłosiło poprawę swojego życia seksualnego po treningu jogi.

W ramach badania wszystkie kobiety były trenowane w 22 pozach lub jogurtach, które, jak się uważa, poprawiają podstawowe mięśnie brzucha, poprawiają trawienie, wzmacniają dno miednicy i poprawiają nastrój.

Niektóre pozy obejmowały trikonasana (zwaną także pozą trójkąta), bhujangasana (wąż) i ardha matsyendra mudra (półkręg kręgosłupa). Pełna lista asan jest dostępna tutaj .

Joga poprawia funkcje seksualne u mężczyzn

Joga nie przynosi korzyści tylko kobietom. W analogicznym badaniu dr Vikas Dhikav, neurolog ze szpitala dr Ram Manohar Lohia w New Delhi w Indiach, zbadał wpływ 12-tygodniowego programu jogi na satysfakcję seksualną mężczyzn.Udostępnij na PinterestPozowanie z kokardą może poprawić sprawność seksualną u mężczyzn.

Pod koniec okresu badania uczestnicy zgłosili znaczną poprawę funkcji seksualnych, ocenianą przez standardowy iloraz płciowy mężczyzny.

Naukowcy odkryli poprawę we wszystkich aspektach męskiej satysfakcji seksualnej: „pożądanie, satysfakcja z stosunku płciowego, wydajność, pewność siebie, synchronizacja partnera, erekcja, kontrola wytrysku, [i] orgazm”.

Również badanie porównawcze przeprowadzone przez ten sam zespół naukowców wykazało, że joga jest realną i niefarmakologiczną alternatywą dla fluoksetyny (nazwa handlowa Prozac) w leczeniu przedwczesnego wytrysku .

Obejmowało 15 pozycji jogi, od łatwiejszych (takich jak Kapalbhati, które obejmują siedzenie z wyprostowanymi plecami w pozycji ze skrzyżowanymi nogami, z otwartą klatką piersiową, zamkniętymi oczami, zaciśniętymi rękami na kolanach i mięśniami brzucha) do bardziej złożonych (takie jak dhanurasana lub „poza łukiem”).

Mechanizmy jogiczne dla lepszego seksu

Jak dokładnie joga poprawia życie seksualne? Przegląd istniejącej literatury prowadzony przez naukowców z Wydziału Położnictwa i Ginekologii z University of British Columbia (UBC) w Vancouver, Kanada, pomaga nam wyjaśnić niektóre z jej mechanizmów zwiększania seksu.Udostępnij na PinterestJoga może pomóc partnerom w lepszym seksie.

Dr Lori Brotto, profesor na Wydziale Położnictwa i Ginekologii UBC, jest pierwszym autorem przeglądu.

Dr Brotto i koledzy wyjaśniają, że joga reguluje uwagę i oddychanie, obniża lęk i stres oraz reguluje przywspółczulną aktywność nerwową – to znaczy aktywuje tę część układu nerwowego, która nakazuje ciału zatrzymanie, relaks, odpoczynek, trawienie, obniżenie częstość akcji serca i wyzwala wszelkie inne procesy metaboliczne, które powodują relaksację.

„Wszystkie te efekty są związane z poprawą reakcji seksualnych”, piszą recenzenci, więc „uzasadnione jest, że joga może być również związana z poprawą zdrowia seksualnego”.

Bądź na bieżąco. Pobierz nasz bezpłatny codzienny biuletyn

Codziennie oczekuj dogłębnych, popartych nauką głównych linii naszych najlepszych opowiadań. Włącz i zadbaj o swoją ciekawość.ZAPISZ SIĘ TERAZ

Twoja prywatność jest dla nas ważna

W grę wchodzą również mechanizmy psychologiczne. „Okazało się, że kobiety praktykujące jogę rzadziej obiektywizują swoje ciała” – wyjaśniają dr Brotto i jej koledzy – i są bardziej świadome siebie. ”

„Ta tendencja z kolei może być związana ze zwiększoną odpowiedzialnością seksualną i asertywnością, a być może także z pragnieniami seksualnymi”.

Moc bandoli moola

Można śmiało powiedzieć, że historie kamagranajtaniej.pl/cialis-cena.htm o uwalnianiu zablokowanej energii w czakrach korzeni i przenoszeniu „energii kundalini” w górę i w dół kręgosłupa do tego stopnia, że wytwarza męski orgazm bez wytrysku, nie ma ścisłych dowodów naukowych.

Jednak inne koncepcje jogiczne mogą mieć większy sens dla sceptyków wśród nas. Bandha Moola jest jedną z takich koncepcji.

„Moola bandha jest skurczem krocza, który stymuluje ruch czuciowo-ruchowy i autonomiczny układ nerwowy w okolicy miednicy, a zatem wymusza aktywność przywspółczulną w ciele” – pisze dr Brotto i jej koledzy w swojej recenzji.

„Uważa się, że bandha moola bezpośrednio unerwiają gonady i ciało krocza / szyjkę macicy”. Poniższy film przedstawia ruch w ćwiczeniu mięśni dna miednicy.

Niektóre badania cytowane przez naukowców sugerują, że praktykowanie bandoli moola łagodzi ból miesiączkowy, ból porodowy i trudności seksualne u kobiet, a także leczy przedwczesny wytrysk i kontroluje wydzielanie testosteronu u mężczyzn.

Bandha Moola jest podobna do nowoczesnych, zalecanych medycznie ćwiczeń Kegla , które mają zapobiegać nietrzymaniu moczu i pomagać kobietom (i mężczyznom) dłużej cieszyć się seksem.

W rzeczywistości wiele centrów seksuoterapii poleca tę praktykę jogi, aby pomóc kobietom w uświadomieniu sobie podniecenia w okolicy narządów płciowych, poprawiając w ten sposób pożądanie i doświadczenia seksualne.

Inną pozą jogi, która wzmacnia mięśnie dna miednicy, jest bhekasana, czyli „poza żaba”.

Poza poprawą doznań seksualnych, ta pozycja może pomóc złagodzić objawy przedsionka lub bólu w przedsionku pochwy, a także pochwy , która jest mimowolnym skurczem mięśni pochwy, który uniemożliwia kobietom uprawianie seksu penetracyjnego.

Jak wiarygodne są dowody?

Chociaż łatwo jest je zdobyć, podekscytowane potencjalnymi korzyściami seksualnymi jogi, warto pamiętać o dużej rozbieżności między ilością tak zwanych dowodów empirycznych lub eksperymentalnych a nieempirycznymi lub anegdotycznymi , dowód.Udostępnij na PinterestBhekasana lub żaba mogą wzmacniać mięśnie miednicy.

W Internecie znajduje się mnóstwo tych ostatnich, ale badania, w których rzeczywiście sprawdzono korzyści płynące z jogi dla funkcji seksualnych, są nadal rzadkością.

Ponadto większość wyżej wymienionych badań, w których stwierdzono poprawę satysfakcji seksualnej i funkcji zarówno mężczyzn, jak i kobiet, miała dość niewielką liczebność próby i nie skorzystała z grupy kontrolnej.

Jednak nowsze badania – które skupiły się na kobietach, które oprócz innych chorób mają zaburzenia seksualne – dostarczyły mocniejszych dowodów.

Na przykład w randomizowanym, kontrolowanym badaniu zbadano wpływ jogi u kobiet z zespołem metabolicznym , populacji ogólnie o wyższym ryzyku zaburzeń seksualnych.

W przypadku tych kobiet 12-tygodniowy program jogi doprowadził do „znacznej poprawy” podniecenia i nawilżenia, podczas gdy takiej poprawy nie zaobserwowano u kobiet, które nie ćwiczyły jogi.

Stwierdzono również poprawę ciśnienia krwi , co skłoniło naukowców do stwierdzenia, że „joga może być skutecznym sposobem leczenia zaburzeń seksualnych u kobiet z zespołem metabolicznym, a także metabolicznych czynników ryzyka”.

W innym randomizowanym badaniu oceniano korzyści seksualne jogi dla kobiet żyjących ze stwardnieniem rozsianym . Uczestnicy podjęli 3 miesiące treningu jogi, składającego się z ośmiu cotygodniowych sesji.

Co ważne, kobiety w grupie jogi „wykazywały poprawę zdolności fizycznych” i funkcji seksualnych, „podczas gdy kobiety w grupie kontrolnej wykazywały zaostrzone objawy”.

„Techniki jogi mogą poprawić aktywność fizyczną i funkcję satysfakcji seksualnej kobiet ze stwardnieniem rozsianym”, podsumowano w pracy badawczej.

Tak więc, chociaż potrzebujemy więcej dowodów naukowych, aby poprzeć korzyści jogi dla naszego życia seksualnego, nasiona na pewno są. Dopóki https://kamagranajtaniej.pl/ przyszłe badania nie pozwolą ustalić, czy „joginy” są rzeczywistą i osiągalną rzeczą, uważamy, że istnieje wystarczający powód, aby włączyć jogę do naszych codziennych zajęć.

Wypróbowanie go na własną rękę może okazać się ogromnie wzbogacające – a nasze mięśnie miednicy z pewnością nam za to podziękują.